فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 55-56 (آبان و آذر 1395)
- 240 صفحه، بهای روی جلد: 90,000ريال
- تاریخ انتشار: 1395/09/10
- تعداد عناوین: 70
- فیلم خود زندگینامه
-
از خودت فیلمی بساز: نگاهی به فیلم خودزندگینامهصفحه 0
- سینمای جهان
-
نگاهی به زندگی و آثار پل توماس اندرسون / پسر دره ی فرناندوصفحه 6
-
گفت وگو با پل توماس اندرسون/ ما فقط یک فیلم بلند هستیمصفحه 10
-
سینمای پل توماس اندرسون/ امریکا؛ یک برداشت بلندصفحه 14
-
تحلیل «شخصیت های مسئله دار» در سه گانه پل توماس اندرسون/ مرثیه ای برای مصائب انسان بی رویاصفحه 18
-
ایده هایی درباره ماگنولیا/ الهیات اعتراف در سینمای پل توماس اندرسونصفحه 20
-
پل توماس اندرسون: عبور از میان یک واقعیت فانتاستیکصفحه 24
-
در باب همدلی تماشاگر با شخصیت های شر به میانجی فیلم «خون به پاخواهد شد»/ پیوندهای میزانسن و امر اخلاقیصفحه 26
-
نگاهی به سینمای پل توماس اندرسون/ اسرار دره فرناندوصفحه 30
-
درباره خون به پا خواهد شد/ تسخیر غرب و کثیف کردن دستانصفحه 32
-
تاملی در دغدغه های پل توماس اندرسون با مروری بر بهترین آثارش/ گذشته هایی که نمی گذرندصفحه 34
-
تاملی بر «خون به پا خواهد شد»/ الهیات پراگماتیستیصفحه 37
- فیلم ها و احساس ها
-
پیشکش برای دیدن: ادای دینی به شیگه هیکو هاسومیصفحه 41
-
گفت وگوی اختصاصی با شینجی آتویاما درباره ی شیگه هیکو هاسومیصفحه 44
-
نگاهی دوباره به «ریو گرانده»/ فضیلت زخم برداشتنصفحه 48
-
گفت وگو با شیگه هیکو هاسومی/ تصویر و صدا در سینماصفحه 52
- فیوژن
-
پساوسترن های مالیخولیاییصفحه 54
-
رکوئیمی برای یاغیان: اندرو دامنک و قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدلصفحه 55
-
مرگ مرد مرده: درباره ی مرد مرده اثر جیم جارموشصفحه 62
- فیلم ها و احساس ها
-
«کافه لومیر» هو شیائو-شی ینصفحه 64
- سینمای ایران
-
رویکرد سینمای ایران به طبقات اجتماعی/ با حضور کامبوزیا پرتوی، ابوالحسن داوودی، مجید بزرگرصفحه 67
-
سینمای اجتماعی امیر نادری؛ تجربه یا تعقلصفحه 76
-
خودشیفتگی طبقه متوسط در فیلم های ایرانی دو دهه اخیرصفحه 80
-
کیمیایی از مفهوم طبقه در سینمایش می گویدصفحه 82
-
فیلم فارسی، طبقه و چند داستان دیگر/ زیر آفتاب سوزانصفحه 86
-
سینمای ایران و طبقه اجتماعیصفحه 92
-
بازتاب هویت طبقه متوسط در سینمای ایران/ چهار وجهصفحه 94
-
نگاهی به عشق و طبقات اجتماعی/ نقش پای «دیگران»صفحه 96
-
ایدئولوژی ناشی از انتخاب سبک در فیلم «ابد و یک روز»/ زیر پوست یک فیلم اجتماعی که سیاه نما نبودصفحه 99
- اکران و اکنون
-
یادداشتی برای فروسنده ی فرهادی/ سرگردانی و بزنگاه های رئالیسمصفحه 102
-
سینمای اصغر فرهادی از دریچه ی «فروشنده»/ مشیت مولفصفحه 105
-
درباره «فروشنده»صفحه 109
- فیلم خود زندگینامه
-
گفت وگوی اختصاصی با جیم لین درباره فیلم مستند خودزندگینامه/ خودزندگینامه و منصفحه 113
-
گفت وگو با علیرضا داوودنژاد درباره خودزندگینامه و فیلم هایش/ آدم هایی که با جهانشان راه می روندصفحه 117
- شعر و داستان
-
سینماتوگرافصفحه 123
-
سه شعر از ایو بونفواصفحه 124
-
حس آمیزی های منصفحه 126
-
چگونه در برابر چهره های آشنا رفتار کنیمصفحه 128
- نقد و بررسی: ادبیات
-
حواسمان کجاست؟!&صفحه 131
-
کارکرد حواس پنج گانه در روایت نشست عبدالرحمان نجل رحیم، سیاوش جمادی، سعید عباسپور، محمدشیروانیصفحه 132
-
حکایت جابه جایی احساساتصفحه 146
-
گشودن متن و آشوب جادو در جنگل معانیصفحه 154
-
شکار لحظهصفحه 158
-
سه نقطه ی خیالصفحه 160
-
ما تکامل پیدا کرده ایم تا ادبیات به وجود بیایدصفحه 162
-
رنگ و بو و صدا در ادبیاتصفحه 164
-
یادداشتی درباره ی ادراک در جهان داستان/ هزارتوی حواسصفحه 166
-
حواس؛ پلکان خلاقیت هنریصفحه 170
-
زیر سلطه ی شاه حواسصفحه 172
-
عالمی دیگرصفحه 174
-
نوشتن ساختن جهانی تازه استصفحه 176
-
آگاهی عمدی در حواس پنج گانهصفحه 178
-
حواس راویصفحه 180
-
آن حواسی که نیستصفحه 182
-
حواس پنج گانه در شعر/ نشست حافظ موسوی و ضیاء موحد/ حیاط خلوت شیرین شده استصفحه 183
-
از «پریشانی حواس» رمبو تا انتظار «زن سورچی»/ «آی اشباح قدسی و سپید&»صفحه 188
- هیروگلیف
-
شان ادبی باب دیلن/ 31سال پس از تالستویصفحه 192
-
بازخوانی متنی از باب دیلن/ یک عالم قلعهصفحه 194
-
«مسیحا می آید»صفحه 198
-
درباره «مسیحا می آید» ویلیام باتلر ییتس/ این کلمه های برون نیامده از دهانصفحه 199
- پرونده ویژه
-
گفت وگوی سینما و ادبیات با گوگی وا تیونگو/ بازگشت به خانه ای که دیگر نیستصفحه 203
-
گوگی وا تیونگو: صدای واقعی آفریقاصفحه 206
-
وسایل داستان: چینوا آچبه و گوگی وا تیونگو ادبیات آفریقا حفظ فرهنگ و خویشتن را توضیح می دهندصفحه 207
-
انقلاب سرپاایستادن: یا انسان چگونه راست قامت شدصفحه 211
- مطالب آزاد
-
بازخوانی صحنه های سینمایی «عشق بازیافته» در ادبیات داستانی معاصر ایران «ثریا در اغما» و «آینه های دردار»صفحه 214
- کتاب
-
میزگرد بررسی رمان «کوچه ابرهای گمشده» نوشته کورش اسدی با حضور فرشته احمدی و پیمان اسماعیلی، محسن حکیم معانی/ از کارون تا انقلابصفحه 221
-
حاشیه نگاری بر رمان «کوچه ابرهای کم شده» نوشته کورش اسدی/ گذار از باستان شناسی فاخر و فرهنگی به باستان شناسی معاصرصفحه 230
-
نگاهی به کتاب «بلا تار: مجموعه مقالات»صفحه 232
-
نگاهی به کتاب «بلا تار، پس از پایان»صفحه 233
-
نگاهی به کتاب «بلا تار به روایت بلا تار و همکارانش»صفحه 234